Announcement

Collapse
No announcement yet.

GB`s Glass Ahlgrens bilar..

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hmmm..jag blev lite förvirrad för det fanns en Tiptop med ett annat utseende..men 1981 fanns Tiptop med risknäck ovanpå så det måste vara den.

Comment

Originally posted by alice
      Jag glömde ju såklart att köpa den där ahlgrens glass
      Och jag blir inte förvånad.

Comment

Originally posted by JessicaRabbit
        Hmmm..jag blev lite förvirrad för det fanns en Tiptop med ett annat utseende..men 1981 fanns Tiptop med risknäck ovanpå så det måste vara den.

Jaaaaa, den måste det vara!!! Mumsigt ju....
        ________
        ____

Comment

Originally posted by Alex
          sigpic__________________

Comment

Originally posted by Duke
            Jaaaaa, den måste det vara!!! Mumsigt ju....
            Fasen, det är inte bra att gå igenom nostalgisidorna på GB..man blir ju dösugen på glass som man åt som barn och som inte finns längre. Och så sitter jag där och tänker: Vaaaaa..kostade en storstrut 1,65 1971?! Undrar vad en storstrut skulle kostat idag om den funnits kvar..

Comment

Originally posted by JessicaRabbit
              Fasen, det är inte bra att gå igenom nostalgisidorna på GB..man blir ju dösugen på glass som man åt som barn och som inte finns längre. Och så sitter jag där och tänker: Vaaaaa..kostade en storstrut 1,65 1971?! Undrar vad en storstrut skulle kostat idag om den funnits kvar..
              Aaahh, Storstrut var också jäkligt god.. fast jag kände mig alltid lite blåst när jag väl fick den... den var ju "#%#"% inte större än de andra strutarna.. och inget extra godis fanns det på den heller...

Men visst var det godare förut... Sedan innehöll det säkert lite asbest, oprocessad mjölk, några milligram knarkbiprodukter etc... men gott var det!
              ________
              ____

Comment

Originally posted by Duke
                Aaahh, Storstrut var också jäkligt god.. fast jag kände mig alltid lite blåst när jag väl fick den... den var ju "#%#"% inte större än de andra strutarna.. och inget extra godis fanns det på den heller...

Men visst var det godare förut... Sedan innehöll det säkert lite asbest, oprocessad mjölk, några milligram knarkbiprodukter etc... men gott var det!
                Ja storstruten gjorde inte riktigt skäl för sitt namn..den såg både större o godare ut än vad den var. Inuti var det ju bara konstgjord vaniljglass o inget mera..ja förutom de där biprodukterna du nämner då möjligen. Men what the hell..det man inte vet mår man inte illa av heller.

Tror jag iaf...

Comment

Skall ta och prova den glassen då jag nu blev nyfis på den Iofs så blir jag bara sugen på glass när det är varmt ute, men jag kan vänta

Annars så är mina favoritglassar piggelin och 88:an som numera är rasististstämplad enligt CMR

Comment

Originally posted by Alex

Comment

nu sittr jag och äter en ahlgrens glass...inte smakar det bilar iaf..hm ok men ingen favvis hos mig iaf..håller mig till haägen dasz
                      sigpic__________________

Comment

smakar tuggummi... inte extra då, men typ nåt barntuggummi..
                        sigpic__________________

Comment

Kom på at jag köpte den där Ahlgrens glass för flera veckor sen..men glömde säga det

Den var inte alls god tyckte jag...så satte jag dom där pipprena i halsen hela tiden

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                          Working...
                          X